Акценти сучасності
Класний керівник
Мало – помалу плине час, дорослішають діти...
Та кожний шкільний рік додає знання, досвід, спогади...
Якими коштовними потім будуть ці моменти шкільного життя.
Мабуть бажання зупинити невблаганний плин років підказало досить просту, але надійну та багатоваріативну форму узагальнення досвіду класного керівника та фрагментів спільного життя класного колективу. Видання одного тому „Нам про нас!” за підсумками кожного навчального року.
Роздуми про вічні категорії Добра та Зла, Війни та Миру, любові та Поваги... Відповіді на чисельні найрізноманітніші анкети стосовно різних сторін життя. Необмежені моживості техніки „незакінчених речень”.
Так постійними стали теми „Я пишаюся...”, „Мені боляче”, „Нажаль у нашому житті...”, „Мені подобається, коли у школі...”
Зібрані докупи вони дають уяву щодо змін конкретної особистості і колективу загалом. А з любов‘ю зібрані у сім‘ї залишать надовгі роки чарівні миті дитинства.
Казкотерапія
В останні роки батьки все частіше звертаються до психологів із скаргами на агресивність дитини, на прояви в неї високого рівня тривоги, страхів, емоційної неврівноваженості.
Тож вчителям та практичному психологу потрібно було проводити корекцію емоційних порушень поведінки.
Нашим відкриттям стала „технологія казкотерапії” - метод, що використовує казкову форму для корекції емоційних порушень та удосконалення взаємовідносин дитини із навколишнім світом.
У „Портфелі казок” вже зібрано достатню кількість казок, методичних порад для вирішення конкретних психологічних проблем учнів.
Казка лікує, казка душу зігріває, казка вчить жити – тож удачі і дієвої допомоги дітям, які її потребують!
Етнопедагогіка
У 2005 році у центрі міста з‘явився україномовний Харківський педагогічний ліцей №4. І хоча профілю педагогіка не знайшлося місця, вже є в нас певні наробки.
Дослідження наукової спадщини видатних педагогів В. Сухомлинського, А. Макаренко, С. Русової та проведення педагогічних читань у рамках Ліцейських Асамблей, дослідницькі роботи учнів у рамках МАН. Знайомство із невмирущими ідеями учнів – старшокласників та батьків на круглих столах у рамках Тижня педагогіки.
А перлиною нашого досвіду стали дослідницькі учнівські та вчительські роботи щодо ідей етнопедагогіки Г.С. Сковороди – нашого земляка та світом визнаного філософа, глибини мудрості якого нам ще належить осягнути.
Уроки педагогіки, психології, української літератури, круглі столи та тижні, робота над створенням кабінету педагогіки - все це дозволяє використовувати спадщину великих педагогів для виховання сучасних учнів та розв‘язання назрілих педагогічних проблем.
Конструктор уроку
Його величність Урок. Здавалося б написані сотні томів книжок, проведені серйозні наукові дослідження.
А скільки ще невідомого, незнаного, недослідженого...
Серйозна, кропітка робота що включала в себе і повторення традиційних вимог, і знайомство із інноваційними технологіями, сучасними техніками та прийомами.
А проміжними підсумками стали „Банк кращих відео-фрагментів уроків” та „Конструктор уроку” - методична збірка узагальнення форм. Методів, пройомів, технік із досвіду вчителів ліцею.
„Конструктор уроку” – росте разом із досвідом кожного члена педагогічного колективу.
Різні типи уроків, різні етапи уроку... Досвід кожного стає надбанням всіх! Збірка допомагає молодому вчителю і стимулює до творчості досвідченого. Ось така дієва форма методичної роботи!
Книга випускників
Думаємо, що небагато знайдеться шкіл, в яких до ювілею видаються не „рапорти про досягнення”, написані виключно силами адміністрації, а живі спогади випускників, як це сталося в нашій школі.
До 50-річного ювілею, на гроші випускників, було видано книгу спогадів „Ностальгия по четвертой”. 244 сторінки живих спогадів про вчителів, школу, про себе та однокласників. Старі фотографії, що зберегли чарівні миті. Слова вдячності та пам‘яті першим директорам, улюбленим вчителям, які віддавали себе школі та учням...
Всі спогади об‘єднує - небайдужість. Емоційні, образні, грамотні та сповнені любові.
Видано, сподіваємося, перший том. Нові випускники, нові спогади – нові томи. Школа вічна, поки живе пам‘ять випускників щодо важкої праці - зростання із маленької дитини у зрілу, дорослу людину.
Коментарi